17. 12. 2015

KOKOSOVO-MAKOVÉ GULIČKY

Moja babka na záhorí pestuje mak. Mak je ručne zbieraný praný. Krásne vonia a výborne chutí. Čiže ak máte možnosť radšej si zožente domáci mak. Mak je vynikajúca potravina, ktorá vďaka vysokému obsahu vápnika a železa je vynikajúcou prevenciou osteoporózy. Zlepšuje stav zubov, vlastov, nechtov. Potláča migrény a pomáha pri anémii. Ak nemáte doma domáci mak, skúste výmenný obchod. Výmena ručného mlynčeka napríklad za kvalitný domáci mak, za slivovicu, hruškovicu, orechy, včelí med, alebo ponúknite niečo. Vždy sa dá dohodnúť. Ja som mala naposledy výmenný obchod so susedkou rajčinové chutney za môj domáci madnarinkový džem s klinčekami a so škoricou. Ak nemáte doma vlašské orechy, siahnite po lieskových orieškoch alebo mandľách. Obaľovať môžte i namletými mandľami, pistáciami alebo aj vo vanilkovom cukre. Namiesto hrozienok sa dá použiť hocijaké sušené ovocie ako sú slivky, marhuľe, hrušky, jahody, brusnice, jednoducho povedané, čo dom dal. Ja som jednu časť guličiek poobaľovala v kokose a druhú vo vanilkovom cukre. Guličky je dobré formovať namokrenými rukami, pretože cesto je lepkavé. Kokosovo-makové guličky vyrobené, práve rozmýšľam o ďalšej dobrote, ktorá sa nemusí piecť. 


Potrebujeme: 

250 g domáceho mletého maku 
100 g mletých vlašských orechov 
100 g hrozienok 
3 PL medu
strúhaný kokos na obaľovanie a vanilkový cukor

Ako nato: 

1. Hrozienka namočíme na noc do vody, pokrájame na menšie kúsky. Pridáme k maku, orechom, prilejeme med a rukami zapracujeme na hustejšie cesto. 

2. Z cesta tvarujeme malé guličky, ktoré obalíme v strúhanom kokose a druhú polovičku vo vanilkovom cukre. Hotové guličky ukladáme do papierových košíčkov a odložíme do chladničky. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára