22. 9. 2015

DIE KLEINMARKTHALLE IN FRANKFURT

Keď vás omrzeli nákupy v supermarketoch, treba si zájsť na domáce trhy, kde nájdete nielen regionálne potraviny, ale i totálnu exotiku. Dostanete tu kúpiť všetko čerstvé, exotické, domáce a za normálnu cenu. Reč je o skvelom trhu, menom "Die Kleinmarkthalle in Frankfurt" vo Frankfurte nad Mohanom. Je to krytý trh s vyše 60 obchodníkov, ktorý ponúkajú nové jedlá, neskutočné množstvo rôznych potravín, regionálne a zahraničné produkty. Od pečiva, zeleniny a ovocia, kvetov, orientálnych korenín, bio-produktov, čerstvých rýb a mäsa z vlastného chovu až po domáce cestoviny, víno a olivový olej. Tento trh, je pre mňa  viac než inšpirácia. Niečo medzi intensívnou vôňou, rôznorodosťou ľudí, nádychom dovolenky a pocitom šťastia. Hlavne, keď vyberám voňavé, čerstvé ovocie do vašich džemov, objednávam jedlé kvety, exotické korenie a bylinky mi robí neskutočnú radosť. 

Naposledy som natrafila na liečivé rastliny, ktoré majú liečivé účinky a ževraj odháňajú zlých duchov. Možno ste už počuli niečo o rastlinke Epazote. 

Hlavne v Mexiku sa používajú listy tejto rastlinky buď čerstvé alebo sušené proti nadúvaniu, žalúdočným bolestiam a problémami pri trávení. Z čerstvých listov si tiež môžete pripraviť čaj alebo ich pridať do fazuľovej polievky. Listy treba ale namočiť na noc do vody a dobre ich poumývať, lebo semienka obsahujú eterické oleje, ktoré môžu pôsobiť jedovato. Čajík som si uvarila, chuť bola podobná žihľave. Zvyšné listy som dala zamraziť a chystám sa na kombináciu s fazuľou. 

Ďalej si povieme niečo o rastlinke, ktorá odháňa zlých duchov, prináša šťastie, preto ju ľudia majú často v domácnosti. Jej meno bohužial neviem, lebo som si to síce napísala na menší lístoček, ale ten sa niekde zapatrošil a teraz ho neviem nájsť. Dúfam, že zatiaľ fotka postačí. Možno vy budete vedieť ako sa volá. Kľudne mi napíšte. Každopádne sa táto rastlinka vyskytuje v latinksej Amerike a nekonzumuje sa. Niektorí ľudia nosia vetvičky v peňaženke, aby mali stále veľa peňazí, alebo ich majú doma len tak vo váze proti zlým duchom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára