17. 11. 2015

CHORBA

Orientálne chute a pestrá ponuka arabskej kuchyne mi vyhovuje. V arabských krajinách sa dosť často konzumuje jahňacina a baranina, ktorá mi zo začiatku moc nevoňala a pri každej návštevu som sa vyhovárala, že som vegetariánka. S odstupom času si dovolím povedať, že mi voní a rada si ju pridám i do polievočky. Zaujímavý poznatok je, že čím viacej cestujem, tým viacej chutí mám. A ako je to u vás? Poďme si spolu navariť jednu z arabských polievok, v ktorej sa nachádza práve jahňacie mäsko. Saha Ftourkoum!

Potrebujeme: 

250 g jahňacieho mäsa
150 g uvareného cíceru
100 ml rajčinového pretlaku
5 PL čerstvého korianderu
4 PL nudličiek
3 PL olivového oleja
2 PL čerstvej petržlenovej vňate
1 PL mletého korianderu
1 zväzok čerstvej zelerovej vňate
1 červenú cibuľu
1 ČL soli
1 ČL čierneho mletého korenia

Ako nato: 

1. Do tlakového hrnca dáme olej, nakrájanú cibuľu a necháme speniť. Pridáme mäso, koriander, čierne mleté korenie, soľ a zakryjeme pokličkou a povaríme asi 5 minút. 

2. Zalejeme trochu vodou. Pridáme zelerovú a petržlenovú vňať, nasekaný koriander a necháme povariť ešte 15 minút. Ďalej pridáme rajčinový pretlak, zalejeme vodou asi 6 - 7 veľkých šálok a varíme uzavreté asi 40 minút. 

3. Do ešte vriacej chorby dáme nudličky a cícer, ktoré spolu povaríme asi 5 minút. Na záver dekorujeme čerstvým korianderom a podávame s arabských chlebom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára