1. 1. 2016

ORECHOVÉ KOLÁČIKY



Vytiahla som jeden recept z rodinného šuflíka. Moja mama ho robí zo strojčeka. Konce spojí do seba, čiže koláčiky naberú okrúhly tvar a sú vlnkové. Strojček sa mi nedávno pokazil, tak som robila obyčajné guľaté koláčiky, ktoré som dekorovala malou vidličkou a recept ešte doladila voňavými klinčekami a bourbon vanilkou. 


Potrebujeme: 

240 g hladkej múky
200 g masla 
100 g vlašských orechov 
90 g práškového cukru
20 g kakaa
4 klinčeky

Na obaľovanie:

práškový cukor
bourbon vanilku

Ako nato: 

1. Do veľkej misy preosieme múku a práškový cukor, pridáme kakao a mleté klinčeky. V mlinčeku na orechy si namelieme vlašské orechy a orechovú múčku prisypeme k ingredienciam, kde pridáme aj na kúsky nakrájané maslo. 

2. Vypracujeme hladké cesto, zabalíme do priesvitnej fólie a necháme hodinu v chladničke odležať. Potom cesto rozdelíme na tri časti a začneme z cesta postupne formovať guličky, ktoré trochu potlačíme malou vidličkou až nám vzniknú malé koláčiky. 

3. Ukladáme na plech vedľa seba a pečieme v predohriatej trúbe pri 180 °C asi 10 - 15 minút. Ešte teplé koláčiky obaľujeme v práškovom cukre s bourbon vanilkou. Orechové koláčiky uzavrieme do vzduchotesnej krabičky, do ktorej pridáme prekrojené jablko, aby koláčiky pekne zmäkli.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára